banner_green

Forside > Tillidsrepræsentanter > Roskilde Politiklub > Om klubben
Om Klubben

Velkommen til Roskilde Politiklub, som har adresse på Hovedpolitistationen i Roskilde, Skovbogade 3, 4000 Roskilde.

Roskilde Politiklub har cirka 300 medlemmer og de
fleste har deres  arbejdsplads på politigården i
Roskilde, lige med undtagelse af vores landpoliti-
assistenter.

Roskilde Politiklub nærmer sig sit 100 års jubilæum
og har været en aktiv del af Politiforbundet siden
1916, hvor man stiftede Gl. Roskilde Amts Politi-
forening, som senere skiftede navn til Roskilde
Politiforening. I forbindelse med politireformen i
2007 ændrede foreningen navn til Roskilde Politiklub.

Vi er engagerede og står til rådighed for medlemmerne i alle tjenstlige forhold og søger størst mulig indflydelse på vores fælles arbejdsplads og ønsker at sikre et godt og sundt arbejdsmiljø, hvor trivslen er i højsædet.

Vi er en upolitisk faglig organisation.

• Fra kriminalassistent til trafikmåler
    Politiforeningen Diskrimination/ligebehandlingsloven Det var i strid med forskelsbehandlingsloven, at arbejdsgiver foretrak medarbejdere i ‎deres ”senkarriere”, da der skulle udpeges medarbejdere til nye opgaver. ‎ Du kan læse Ligebehandlingsnævnets afgørelse her
    2. Marts 2014
  • Lederreformfarce...
    Politiforeningen Lederreformfarce, sådan udtrykker Mogens Heggelund sig om den tilsyneladende never ending story og, at de fleste formentlig selv kunne have fundet på en bedre løsning til håndtering af situationen, men at man tager større hensyn til formelle regler end til de menneskelige og personalepolitiske, det kommer til gengæld ikke bag på ham. Det er sådan organisationen bliver styret og i øvrigt er blevet det gennem længere tid. Situationen er blot den, at alle skubber aben videre. Vores ledelse kan med rimelig ret sende den til Rigspolitiet, som sender den til Moderniseringsstyrelsen, som har forhørt sig hos Kammeradvokaten, som henholder sig til gældende regler. Tilbage står der bare ca. 60 kolleger, som i den grad føler sig behandlet værre end ??????Mogens vil kontakte Politiforbundet og sikre, at man derfra lægger maksimalt pres på Rigspolitiet. Sagen er i sin enkelthed den, at der er gået juristeri i manglende besættelse af en enkelt stilling hos Bornholms Politi, hvor man mangler en leder til en afdeling på 10-12 mand... det betyder nu, at de kolleger, der blev vraget og som man ikke kunne tilbyde en passende stilling - nu pludselig igen er i spil til stillingen som politikommisær på Bornholm. Unægteligt en uskøn affære. Denne og andre situationer efterlader desværre de ansatte med et indtryk af et Rigspoliti med en noget reduceret troværdighed. Det er ikke bare et problem for Rigspolitiet, men et problem for hele politiet, slutter Mogens Heggelund
    20. Februar 2014
  • PET-rapport
    Politiforeningen Denne analyse må da give stof til eftertanke hos den Øverste Ledelse i landets politikredse. Mon ikke vi alle i større eller mindre grad kan nikke genkendende til ledelsesformen. Læs PET-rapporten og døm selv.  Læs også Politforbundets formands syn på sagen HER.
    20. Februar 2014
July 2014 August 2014